söndag 1 augusti 2010

I fredags firade jag och min älskade, 28 år tillsammans!
God grillmiddag med favoritvinet Beronia, från Rioja, mmm..
Här visar jag de fina tallrikarna som jag köpt på Himlas utförsäljningslager här i Uppsala, gillar....


Så här blev kuddarna som jag gjorde till vår säng i våras, kommer inte ihåg om jag visat dem, men här är de nu i alla fall.
Vitt linnetyg och textilfärg i begie.

Mina älskligskaffekoppar!

Kontorstolen har fortfarande inte fått sitt riktiga tyg (eller det kommer nog att bli läder eftersom det är i orginalet) men jag måste ju göra något åt det trasiga, så jag satte på en stuvbit av "fransk mjölsäck" immitationen så länge.

Jobbveckan har löpt på, det har gått riktigt bra faktiskt endast 3 barn de flesta dagarna, någon dag var det 5 st. Mysigt har det varit, gått till församlingshemmets kafe´och ätit våfflor, packat mellis och gjort utflykter till olika lekplatset, plockat blåbär och skogshallon

Nu är jag riktigt sugen på att komma igång med mina nya arbetsuppgifter och träffa alla barn och personalen. Mycket ny energi har jag lagrat på min ljuvliga semester.

Ta hand om er därute!

Rose-Marie





1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

GRATTIS till era 28 år.Mysigt.Vad fina tallrikar du har köpt bara så läckra.Snygga kaffekoppar ockå.ina kuddar har det blivit med.Härligt.Önskar dej en skön söndag rara du :kramar Rita ♥