lördag 6 november 2010

Vilken underbar dag vi har haft här i Uppland idag!
Ljusstakar BISKOPSGÅRDEN och jag tror jag köpt urnan där också, urnan kostade runt 400,- och ljusstakarna runt 100-200,- st tror jag.
Löpare från ett väveri i Dalarna, den heter "Ringdräll" och gick på runt 500 för 3,5 meter.

Jag har börjat göra lite lingonris kransar och några blir till hjärtan.

Har idag bakat min kollegas goda äppelmuffins till kvällens middagsbjudning.


Enkelt recept men ack så goda.

1 ägg
2 dl strösocker
1 dl smält smör
2 dl vetemjöl
1 ts bakpulver

Rör ihop allt, klicka ut i muffinsform.
Blanda kanel och socker i en skål och vänd ner skalade, urkärnade och skivade äpplen och tryck ned dem i muffinsformen.
Grädda tills gyllenbruna i 175 g.
Glass är gott till.



Tallrik BISKOPSGÅRDEN 119,-, handduk Nordljus 59,- (kan beställas även genom mig förstås), den fina linne duken med en sådan fin frans köpte jag på antikmässan förra helgen!


Igår provsmakde jag nya glöggen från BLOSSA, mycket god med saffransmak.
Nu börjar jag så smått med lite vinter/advent pyntet. Jag köpte två vita amaryllis igår. KÄRLEK!!

Nästa helg är det Stockholm igen som gäller, då ska vi (familjen) på Sveriges bästa (enligt vår familj) spelning nämligen med HÅKAN HELLSTRÖM!

Ha en fin lördag!

Rose-Marie





4 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, jag har så smått börjat bli väldans sugen på den glöggen...den ska snart få följa med hem. :-)

Ha en bra start på veckan du med! :-)

Anonym sa...

oj vad goda dina bakverk såg ut! Måste verkligen smaka det här årets glögg jag med! Är så sugen!

Kram pernilla

Nilla Q sa...

Många fina bilder du visar! Nu blev jag sugen på att baka igen, men det gjorde vi ju igår. Kanske får lugna mig lite...

Visst är det härligt att det snart är advent! Glöggen du skrev om lät god, jag älskar ju saffran:-)

kram Pernilla

Inspiration i vitt sa...

men ååå så gott jag blir så sugen på det du har gjort. Kram på dig/Ingela.