söndag 12 december 2010

Minns ni havtornen som jag plockade på Åland i augusti?
De har legat i frysen hela hösten och väntat på att bli omhändertagna, stackare..
Men i veckan ska de bli havtorns curd tänkte jag. Om det är någon som har ett recept eller erfarenhet av att göra detta så tar jag tacksamt emot svar.

Min fina aubergine lila julros står så bra på köksbordet, hoppas den håller hela julen och att den håller ännu längre, så att den kan flyttas ut i vår.
I fredags var det luciauppträdande med barnen på föskolan. Vi samlas alla Bälingebys barn och uppträder för sina föräldrar med sång och barnen spelar på sina MING instrument.
Det är så fantastiskt häftigt!
När jag kom hem på kvällen hade min fantastiska man gjort god middag med förrätt (rökta räkor) bubbel, och sedan fortstte vi med ännu en räkrätt med ris.
Han är jätteduktig på att laga mat.
Firade att man fått löneförhöjning och skattpengarna hade kommit (som egenföretagare får man dem i december, om man får tillbaka vill säga). Det är alltid välkommet!
Idag bakat saffransbullar med smör och vaniljsocker fyllning.
Nu står en ny vecka och väntar, med kurser, jul lunch med mina nya kollegor och massagekunder.
Ha det gott!
Rose-Marie

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig med någon som lagar trevlig mat till en...Min dotter gjorde i fredags kycklingsoppa, det var väldans gott!!
Först imorgon blir det lussefirande på yngsta dotterns dagis, redan 7.30...vet inte hur vi ska lyckas med det..:-)
Ha en härlig lucia!