tisdag 10 januari 2012

Jag har väl sagt att jag har världens fulaste badrum. Det är inte ens roligt att försöka göra lite fint.

Men hur som haver, så började jag storstäda i badrummet under mina lediga dagar i helgerna, och då då började kreativiteten komma.

Jag satte upp det fina draperiet från Indiska i svart och vitt på ena väggen. Då kunde man dölja lite av det fula tänkte jag. Draperiet hade jag i vardagsrummet vid matbordet innan vi tapetserade om. Och så upp med den

egenhändigt gjorda ljusstaken av delar från en gammal kakelugn från mormors hus.

Tvålkoppen i vintage stil köpte jag på Tradera för ett bra tag sedan men har inte hittat stället riktigt. Men upp med den på väggen.

Och så fick den gamla gjutjärns vägg krukan sig en omgång av sprayburken.

Den var gråmålad förut.

Ja nu blev det något högre mysfaktor i vårt badrum.




På väggen ovanför matbordet satte jag upp ett vägg ord.

Bakom stolen skymtar en fantastisk kandelaber som jag fick av mina finaste kollegor när jag slutade.

Jag fick även en ring från Edblad & co, som de vet är mitt favvo märke i smyckesväg.

Den heter Saturnus och den har ett "band" med strass runr hela ringen...Underbar.


Allt julpynt är nu lagt i lådan (nä, nu ljuger jag, för jag var så lat att jag la allt i en påse och tänkte sortera sedan, hoppas det hinner bli innan nästa jul bara)


Skönt med det nya fräscha krispiga pastellerna som jag tar in lite i taget. Som tex tulpaner, tulpaner och tulpaner....LOVE!



Ha en fantastisk vecka!



Rose-Marie

Inga kommentarer: